جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

7 علامت مهم که نشان دهنده خرابی ترمز ماشین هستند

تشریفات سورنا سیر اجاره دهنده انواع خودرو مدرن و تشريفاتى با بهترین کیفیت و قیمت

7 علامت مهم که نشان دهنده خرابی ترمز ماشین هستند

۱۲۳ بازديد

درست است که خرابی ترمز ماشین از جمله مشکلات نادری است که برای خودروها ایجاد می‌شود، اما از اهمیت زیادی برخوردار است. چه از خدمات اجاره ماشین استفاده کرده باشید و چه خودرو شخصی زیر پای‌تان باشد فرقی نمی‌کند، شناختن علائمی که نشان می‌دهد مشکلی در سیستم ترمز خودرو وجود دارد یک امر حیاتی است. ما در این مقاله به این دو سوال مهم پاسخ خواهیم داد:

  • سیستم ترمز اتومبیل چگونه کار می‌کند؟
  • چگونه می‌توانم متوجه شوم که مشکلی در این سیستم وجود دارد؟

 

 

سیستم ترمز اتومبیل چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه به علائم و نشانه‌های خرابی ترمز ماشین اشاره کنیم، نحوه کارکرد ترمزها را مرور خواهیم کرد. آشنایی با این سیستم به شما در تشخیص مشکلاتی که ممکن است برای ترمز اتومبیل‌تان ایجاد شود کمک می‌کند.

  • هنگام ترمز، نیرویی به تقویت‌کننده خلاء اعمال می‌شود که مستقیماً پشت پدال ترمز قرار دارد. این محفظه باعث افزایش نیروی ترمز شده و به کاهش سرعت خودرو کمک می‌کند.
  • نیروی وارد شده به تقویت‌کننده خلاء به سیلندر اصلی منتقل می‌شود. این سیلندر اجازه می‌دهد تا مایع ترمز تحت فشار به داخل خطوط سیال جریان یابد.
  • از طریق مایع هیدرولیکی ترمز، فشار از سیلندر خلاء به تماس گیرنده‌ها (دیسک) و سیلندرهای ترمز می‌رسد.
  • فشار مایع رو دیسک باعث می‌شود تا لنت‌های ترمز در داخل قسمت تماس گیرنده حرکت کنند و با فشار آوردن بر روی دیسک گردان، حرکت چرخ‌ها را کندتر کرده یا آنها را متوقف کنند.
  • این روند در ترمز کاسه‌ای کمی متفاوت است. در این سیستم مایع تحت فشار وارد سیلندر شده و پیستون را مجبور به حرکت رو به بیرون می‌کند و لنت‌های ترمز را به داخل فشار داده و خودرو را مجبور می‌کند که کندتر حرکت کند.

 

چطور متوجه خرابی ترمز ماشین شویم؟

اکنون که می‌دانید ترمز اتومبیل چگونه کار می‌کند، وقت آن است که با برخی از مشکلاتی که می‌توانند برای سیستم ترمز ایجاد شوند آشنا شوید.

خرابی ترمز خودرو

 

روشن شدن چراغ هشدار ترمز در داشبورد

بارزترین نشانه وجود مشکل در سیستم ترمز، روشن شدن چراغ هشدار دهنده روی داشبورد است. فراموش نکنید که هرگز نباید از این چراغ غافل شوید. سیستم ترمز دارای دو چراغ هشدار یکی چراغ ترمز (قرمز) و دیگری چراغ ABS (نارنجی) است. اگر یکی از این دو یا هر دو به طور همزمان روشن شدند یعنی مشکلی در سیستم ترمز خودرو شما وجود دارد.

وقتی چراغ هشدار ترمز روشن شد، اولین کاری که باید انجام دهید اطمینان از پایین بودن ترمز دستی است. البته لغزندگی لاستیک‌ها نیز می‌تواند موجب روشن شدن این چراغ شود. اگر اینگونه نیست، باید سریعاً به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.