پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اقدامات کلیدی برای مقابله با ترس از رانندگی – بخش اول

تشریفات سورنا سیر اجاره دهنده انواع خودرو مدرن و تشريفاتى با بهترین کیفیت و قیمت

اقدامات کلیدی برای مقابله با ترس از رانندگی – بخش اول

۲۷۳ بازديد

هر چند دریافت گواهینامه رانندگی می‌تواند برای برخی افراد هیجان انگیز باشد، از طرفی برای برخی دیگر از افراد، به ویژه رانندگان تازه کار، تجسم سفر در جاده می‌تواند کمی وحشتناک باشد. در برخی مواقع زمان اجاره خودرو ترس از این که دچار حادثه شوید بیشتر می‌شود. این به ویژه برای کسانی که دوره‌های آموزش کمتری را طی کرده‌اند، ترسناک‌تر است؛ چرا که آنها هیچ ایده‌ای ندارند که هنگام قرار گرفتن در ماشین باید چه کارهایی انجام دهند. این یکی از دلایلی است که اکثر کشورها سیستم صدور مجوز بعد از فارغ التحصیلی در دوره‌های آموزشی رانندگی را تصویب کرده‌اند.

با استفاده از این سیستم، افراد مجاز به راندن در جاده‌های بین شهری برای مدت زمان مشخصی نخواهند بود. این به آنها فرصتی برای تمرین می‌دهد تا بتوانند در کنار یک راننده با تجربه و در داخل شهرها برای مدتی تجربه کسب کنند تا کاملا به فضای رانندگی و خودروی خود عادت کنند. بعد از گذشت مدتی مشخص رانندگان می‌توانند در جاده‌ها و بزرگراه‌های بین شهری تردد کنند.

کسی را در کنار خود داشته باشید

اگر شما احساس می‌کنید که در حین راندن خودرو استرس دارید، این ممکن است به دلیل ترس از راندن نباشد و بیشتر به این دلیل باشد که تنها هستید. برای چند هفته، یا حتی چند ماه اول پس از دریافت مجوز رانندگی، اگر شما هنوز ترس از راندن دارید، به سفرهای کوتاه با شخص دیگری در کنار خودتان بروید. این شخص لزوما نباید یک راننده با مجوز معتبر باشد، فقط کسی که به شما کمک کند آرام باشید. هنگامی که شما بیشتر به رانندگی عادت کردید، می‌توانید به تنهایی به سفرهای کوتاه بروید. به مرور زمان عادت خواهید کرد به تنهایی سفر کنید و دیگر استرس و ترسی نداشته باشید.

در یک دوره آموزشی رانندگی شرکت کنید

یکی از دلایل اصلی که مردم از راندن خودرو ترس دارند این است که آنها راننده‌های جدیدی هستند و از مهارت‌های رانندگی خود مطمئن نیستند. این یک دلیل خوب برای شرکت در دوره‌های آموزشی است.این دوره‌ها به مردم، بسیاری از مواردی که آنها نیاز دارند تا به رانندگانی خوب تبدیل شوند را آموزش می‌دهند. دانشجویان زمانی برای انجام راندن واقعی دارند، بنابراین آنها می‌توانند پشت فرمان قرار گرفته و تجربه کسب کند، در حالی که توسط یک مربی حرفه‌ای که در کنار آنها نشسته حمایت می‌شوند.

وقتی که آموزش شما به اتمام رسید، شما خواهید دید که دیگر ترس سابق را ندارید، چرا که شما می‌دانید که چگونه برای هر موقعیتی که ممکن است در جاده برایتان پیش بیاید آماده شوید.

در ابتدا در طول روز رانندگی کنید

اگر شما یک راننده جدید هستید و استرس دارید، و یا حتی اگر شما یک راننده باتجربه هستید همچنان اضطراب دارید، ایده خوبی است که سعی کنید تا حد امکان در شب رانندگی نکنید. شما به هنگام رانندگی در شب بیشتر نگران خواهید بود چرا که دیدن مردم، حیوانات و سایر وسایل نقلیه بسیار دشوارتر از روز می‌باشد. بهتر است در روزهای اولیه تجربه راندن خود سعی کنید بیشتر در طول روز رانندگی کنید تا اینکه عادت کنید به تنهایی به راندن بپردازید.

هنگامی که شما در طول روز اعتماد به نفس کافی را پیدا کردید، می‌توانید به تلاش برای غلبه بر ترس خود به هنگام رانندگی در شب بپردازید. اجاره خودرو در تهران یکی از اقداماتی است که به شما کمک می‌کند تجربه کسب کنید و زمانی که در خودروی خود می‌نشینید دیگر اضطراب نداشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.