پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اشتباهات رایج در هنگام رانندگی ایمن

تشریفات سورنا سیر اجاره دهنده انواع خودرو مدرن و تشريفاتى با بهترین کیفیت و قیمت

اشتباهات رایج در هنگام رانندگی ایمن

۲۴۷ بازديد

راننده‌های بی تجربه و یا مجرب گاهی اوقات، در عین رانندگی دچار اشتباهاتی می‌شوند. استفاده از وسیله نقلیه، کاری پیچیده است که نباید دست کم گرفته شود. در هنگام رانندگی ایمن تصمیمات و اطلاعات بسیار زیادی به سراغ راننده‌ها خواهند آمد که می‌توان به کنترل سرعت، رانندگی بین جاده‌های مختلف، مواظب راننده‌های دیگر بودن و تفسیر علائم رانندگی اشاره کرد. از طرف دیگر رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام اجاره ماشین باعث خواهد شد خسارتی به خودرو وارد نشده و از پرداخت هزینه‌های اضافه در امان باشیم.

8 اشتباه رایج در رانندگی و راه‌های ساده

 

همیشه کمربند ایمنی را ببندید

استفاده از کمربند ایمنی در صورت رخ دادن تصادف به صورت بالقوه از بروز صدمات جدی یا مرگ جلوگیری می‌کند. هیچگاه فراموش نکنید که هنگام رانندگی یا نشستن در داخل ماشین به عنوان مسافر کمربند خود را ببندید. اگر شما رانندگی می‌کنید، همیشه به افراد دیگر اصرار کنید که کمربندهای خود را ببندند. اگر از نحوه بستن کمربند ایمنی آنها به شیوه درست مطمئن نیستید حتما باز هم به آنها تذکر دهید.

گوشی خود را کنار بگذارید

بدیهی است که فرستادن پیام در عین رانندگی به اندازه رانندگی تحت تاثیر مشروبات الکلی یا حتی بیشتر از آن خطرناک است. در هنگام رانندگی هیچگاه از گوشی خود استفاده نکنید. اگر گوشی‌تان زنگ بخورد، مکانی امن برای کنار زدن پیدا کنید و سپس به آن جواب دهید.

خود را از شر همه حواس پرتی‌ها راحت کنید

به عنوان یک راننده بی تجربه، ضروری است که قبل از شروع رانندگی همه چیزهایی که باعث حواس پرتی می‌شوند را از خود دور سازید. از مسافرین خود بخواهید که آرام بمانند و تا رسیدن به مقصد صبر کنند، قبل از اینکه وارد هر مکالمه‌ای شوید. احساس نکنید که اگر از مسافرین خود بخواهید سوال و جواب‌های خود از شما را کنار بگذارند بی ادبی است.
همچنین اگر فکر می‌کنید که حرف زدنشان با تلفن باعث می‌شود حواستان پرت شود از آنها بخواهید گوشی را کنار بگذارند. هرگز در عین رانندگی چیزی نخورید. ماشین خود را مرتب نگه دارید. اینجا نکات بیشتری را در مورد حواس پرتی با هم می بینیم.

قبل از رانندگی همه ابزار ماشین خود را کنترل کنید

قبل از حرکت ایستگاه رادیو را عوض کنید، دستگاه GPS خود را تنظیم کنید، صندلی‌ها را به حالت دلخواه درآورید و تنظیمات گرما را هم چک کنید. فشار دادن دکمه و چرخاندن دسته‌ها باعث دور شدن چشم‌هایتان از جاده و دست‌هایتان از فرمان خواهد شد. مخصوصا مواقعی که نسبت به اجاره خودرو لوکس اقدام کرده اید، چک کردن ابزارهای ماشین الزامی است.

از چراغ‌های راهنما استفاده کنید

نه تنها مطلع کردن رانندگان دیگر از قصدتان برای پیچیدن مودبانه است، بلکه قانونی نیز هست. چراغ‌های راهنما از تصادفات جلوگیری می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که بعد از پیچیدن چراغ را خاموش می‌کنید تا رانندگان دیگر گیج نشوند. استفاده از چراغ راهنما اهمیت زیادی داشته و از تصادفات زیادی جلوگیری خواهد کرد.

از محدودیت‌های سرعت پیروی کنید

سرعت رفتن هیچگاه ایده خوبی نیست، حتی اگر عجله داشته باشید. محدودیت‌های سرعت وضع شده‌اند تا شما را ایمن نگه دارند. با سرعتی کمتر از سرعت نوشته شده رانندگی کنید تا خود و دیگر راننده‌ها را از خطر دور نگه دارید.

پشت علائم توقف بایستید

ایستادن پشت هر چراغ قرمزی که می‌بینید امری حیاتی است. عدم پیروی از آنها باعث جریمه شدن و احتمالا خطر تصادف خواهد شد. همچنین در چهار راه‌ها به رانندگان دیگر هم توجه کنید تا از سردرگمی اجتناب کنید. آموزش‌هایی که در مورد علائم توقف دیده‌اید نه تنها برای رانندگان آینده بلکه برای رانندگان فعلی نیز مفید خواهد بود.

نقاط کور خود را چک کنید

تنبلی در رانندگی دلیل بسیاری از تصادفات است. از آینه‌ها استفاده کنید و سر خود را به سمت جهاتی برگردانید که آینه‌هایتان پوشش نمی‌دهند. هیچ جایگزینی برای چک کردن نقاط کور وجود ندارد. تعداد زیادی اشتباهات به ظاهر غیرمهم دیگری نیز وجود دارند که راننده ها همیشه مرتکب آنها می شوند.
قانون شماره یک برای رانندگی توجه کافی است. همیشه هوشیار باشید، ذهن خود را بر روی رانندگی متمرکز کنید و هر بار که پشت فرمان قرار می‌گیرید دانش خود را در مورد تکنیک‌های رانندگی ایمن به کار گیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.